Welcome, Guest: Register On Nairaland / LOGIN! / Trending / Recent / New
Stats: 3,143,230 members, 7,780,442 topics. Date: Thursday, 28 March 2024 at 02:21 PM

If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) - Culture (6) - Nairaland

Nairaland Forum / Nairaland / General / Culture / If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) (10363 Views)

If You Can Speak Yoruba, Talk It In Here. Everybody Is Invited! / If You Can Speak Yoruba, Talk It In Here! / If You Can Speak Yoruba, Talk It In Here! (2) (3) (4)

(1) (2) (3) (4) (5) (6) (Reply) (Go Down)

Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by druk7le(m): 9:52pm On Feb 07, 2010
Amuki can you contact me on my yahoo mail or if possible add me to your yahoo messenger. We need to talk.
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by zubeyr(m): 2:34am On Feb 08, 2010
Apprendre la langue de Moliere n est pas une tache facile cela demandera une tres grande perseverance et un commitement sans faille.
Mais je suis sure rien n est impossible si on est assidu et resiliant . du courage mon pote et bonne chance a toi .
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by stillgrds(m): 10:10am On Feb 16, 2010
Hello All,
You all have made me sad that I cannot write french as good as many I see here.
What can you people do to help individuals who are dying to speak, write and read french?

I know sites that get together volunteers who accept to receive questions and respond with answers. Can we have something like that for french language? Many of us wanting to speak, write and read french are full-time office worker. There must be a way you all can help us learn this so romantic language via the internet.

I am waiting.
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by kevoh(m): 10:31am On Feb 16, 2010
I am willing to volunteer,I can't wait to use d knowledge of french that I've learnt/gathered to help others.I'll be checking the thread from time to time to see how many people are willing to volunteer!
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by manutayo(m): 4:57pm On Feb 01, 2012
Que ce passe t 'il? OU est passe tout le monde?
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by cindylee: 1:11pm On Apr 25, 2012
Salut tout le monde!!!!
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Nayah(f): 3:28pm On Apr 25, 2012
cindylee: Salut tout le monde!!!!
Salut!! comment allez vous?
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by cindylee: 2:02pm On Apr 26, 2012
Je vais bein Nayah. Et toi? Excuse mon francais beaucoup parce que mon clavier est QWERTY et je ne peux pas mettre les accents. Tu es francaise ou nigeriane?
Enchantee de faire ta connaissance.
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Nayah(f): 3:25pm On Apr 26, 2012
cindylee: Je vais bein Nayah. Et toi? Excuse mon francais beaucoup parce que mon clavier est QWERTY et je ne peux pas mettre les accents. Tu es francaise ou nigeriane?
Enchantee de faire ta connaissance.
Moi de même tu as un bon français rassure toi en plus c'est une langue difficile mais tu te débrouilles bien. Ma chérie si tu as un facebook est ce que tu peux venir supporter une soeur en votant pour elle et demander à tes amis de voter aussi pour elle? here is the link

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150774065819642&set=a.10150274940469642.350462.329115514641&type=1&theater
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Nayah(f): 8:18am On May 09, 2012
cindylee: Je vais bein Nayah. Et toi? Excuse mon francais beaucoup parce que mon clavier est QWERTY et je ne peux pas mettre les accents. Tu es francaise ou nigeriane?
Enchantee de faire ta connaissance.
Pas de problème je comprends très bien ce que tu écris, moi de même enchantée..alors et cette journée?
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by jantavanta(m): 5:38pm On Sep 06, 2012
Mois aussi, mon clavier est QWERTY at je pense que je lis le francais plus que le parler.
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Fulaman198(m): 9:48pm On Sep 06, 2012
Pour obtenir un clavier français sur un smartphone (comme Android par example), on peux le telecharger en ligne, c'est très simple mes amis (va cliquer sur "settings" et ensuite "language and input" et ensuite appulyez sur "language". Changez-le en francais. Voila! c'est tout.

J'ai un smartphone Android, et un clavier virtuel, j'utilise ici sur Nairaland seulement en Anglais.

MDR AZERTY
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Fulaman198(m): 5:53am On Sep 07, 2012
Why was my post hidden, I was giving advice on how to download a French keyboard for Smartphones
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by odumchi: 12:36am On Sep 08, 2012
Fulaman198: Why was my post hidden, I was giving advice on how to download a French keyboard for Smartphones

It's been revealed.

1 Like

Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Fulaman198(m): 5:42pm On Sep 08, 2012
odumchi:

It's been revealed.

Thank you
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Promoe(m): 12:47pm On Oct 30, 2012
Pyguru, si
d'interdire que
mon compte est
votre plus grand
plaisir,
réchauffer parce
que vous êtes
sur le point
d'interdire plus
999 comptes. grin
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by gloire1: 3:14pm On Dec 14, 2012
coolsalut cher amis! comment preparez vous pour le noel?
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by gloire1: 5:58am On Dec 25, 2012
bonne fete de noel a tous! coolbonne fete de noel a tous!
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Fulaman198(m): 3:53pm On Dec 25, 2012
gloire1: bonne fete de noel a tous! coolbonne fete de noel a tous!

Joyeux Noël
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by Nobody: 3:30am On Jun 27, 2013
Salut,tout le monde,je suis heureux de parler francais avec les gens qui le comprennent bien malgre que je ne comprend pas bien.je m'appelle Omowunmi,je suis Nigerianne
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by espritsaint(m): 11:04pm On Aug 09, 2014
salut à tous,ce pendent y'a-il des francophones active dans cette salle .si oui ,faites moi sign.car moi j'en suis nouveau ici....
Re: If You Can Speak French (les Haut-parleurs Français Laisse Le Rassemblement Ici) by espritsaint(m): 11:24pm On Aug 09, 2014
ma belle sourette,où es-tu donc passée...

(1) (2) (3) (4) (5) (6) (Reply)

Ikeja Traditional Seat: Adeniyi Illo Raises Alarm Over Messages From Assasins / History Told Us That Isiala Ngwa People Eat Humans, Is This True? / Traditional Marriage In Ebira(igbira) Land

(Go Up)

Sections: politics (1) business autos (1) jobs (1) career education (1) romance computers phones travel sports fashion health
religion celebs tv-movies music-radio literature webmasters programming techmarket

Links: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10)

Nairaland - Copyright © 2005 - 2024 Oluwaseun Osewa. All rights reserved. See How To Advertise. 17
Disclaimer: Every Nairaland member is solely responsible for anything that he/she posts or uploads on Nairaland.