Welcome, Guest: Register On Nairaland / LOGIN! / Trending / Recent / New
Stats: 3,140,449 members, 7,770,114 topics. Date: Tuesday, 19 March 2024 at 04:01 AM

French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! - Culture (18) - Nairaland

Nairaland Forum / Nairaland / General / Culture / French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! (49133 Views)

Great News For Chinese Mandarin Learners On Nairaland! / A List Of All Edo Dialects And Where Their Speakers Are Found. / A List Of Igbo Dialects And Where Their Speakers Are Found. (2) (3) (4)

(1) (2) (3) ... (15) (16) (17) (18) (19) (20) (21) (Reply) (Go Down)

Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Nobody: 10:06am On Dec 28, 2015
Bonjour tout le monde, je suis content d'être ici... Joyeux Noël à tous.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by GorkoSusaay: 7:35pm On Dec 31, 2015
Bonjour chers amis,
J'espère que vous allez tous très bien. Francophone et bien plus.
Merci de m'accueillir et bonnes fêtes.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by mowah: 5:02pm On Jan 18, 2016
Bonne année à tout le monde . S'il vous plaît, je veux que tous les utilisateurs de Duolingo me donnent leur nom d'utilisateur pour que nous puissions apprendre ensemble. Ou tu peux me ajouter à la place, je suis emperororl.
Merci et plus tard !
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 10:03pm On Feb 01, 2016
Bonsiur à tous
Où est tout le monde?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by justi4jesu(f): 10:22pm On Feb 01, 2016
Ugosample:
Bonsiur à tous

Où est tout le monde?


Nous sommes ici tongue
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 9:43pm On Feb 03, 2016
justi4jesu:


Nous sommes ici tongue
C'est bon
ça va?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by LaRoyalHighness(f): 3:23pm On Mar 18, 2016
Bonjour a tous. S' il vous plait... Respondez la question: 'Mon Pere est d'origine de Nigeria, donc je suis
A. Nigerian
B. Nigerien
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by GorkoSusaay: 4:04pm On Mar 18, 2016
LaRoyalHighness:
Bonjour a tous. S' il vous plait... Respondez la question: 'Mon Pere est d'origine de Nigeria, donc je suis
A. Nigerian
B. Nigerien

Nigérian smiley

3 Likes

Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by LaRoyalHighness(f): 4:53pm On Mar 18, 2016
Merci.... Donc si c'est une femme qui parle, Elle va dire 'Je suis Nigerianne. N'est-ce pas?.
GorkoSusaay:


Nigérian smiley
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by GorkoSusaay: 4:58pm On Mar 18, 2016
LaRoyalHighness:
Merci.... Donc si c'est une femme qui parle, Elle va dire 'Je suis Nigerianne. N'est-ce pas?.

Exact.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by LaRoyalHighness(f): 4:59pm On Mar 18, 2016
Merci
GorkoSusaay:


Exact.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by GorkoSusaay: 5:07pm On Mar 18, 2016
LaRoyalHighness:
Merci
De rien.
C'est intéressant de voir que des anglophones essaient de parler le français. De nos jours, c'est l'inverse
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by LaRoyalHighness(f): 5:13pm On Mar 18, 2016
smiley...
GorkoSusaay:

De rien.
C'est intéressant de voir que des anglophones essaient de parler le français. De nos jours, c'est l'inverse
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 12:25am On Mar 19, 2016
GorkoSusaay:

De rien.
C'est intéressant de voir que des anglophones essaient de parler le français. De nos jours, c'est l'inverse

Oui. J'aime bien Français et je peux parler aussi; mais je suis Nigèrian.....
Nous sommes ensemble en Ouest Afrique

C'est vrai ou faux?

1 Like

Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by GorkoSusaay: 1:53am On Mar 19, 2016
Ugosample:


Oui. J'aime bien le Français et je peux le parler aussi; mais je suis Nigèrian.....
Nous sommes ensemble en Afrique de l'Ouest

C'est vrai ou faux?

C'est mieux comme ça wink
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 2:07am On Mar 19, 2016
GorkoSusaay:

C'est mieux comme ça wink
D'accord. C'est bien ça Mais Où vien Tu?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 2:08am On Mar 19, 2016
GorkoSusaay:

C'est mieux comme ça wink
D'accord. C'est bien ça Mais Où vien Tu?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by GorkoSusaay: 2:26am On Mar 19, 2016
Ugosample:


D'accord.
C'est bien ça
Mais Où vien Tu?
7

Du Sénégal. Mais je suis un nomade
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 10:15pm On Mar 22, 2016
GorkoSusaay:
7
Du Sénégal. Mais je suis un nomade
D'accord. C'est bien alors. Je suis Nigérian.....
J'aime bien Dakar et je voudrais visite à prochain.

1 Like

Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by PenSniper: 4:56pm On Mar 25, 2016
LaRoyalHighness:
Bonjour a tous. S' il vous plait... Respondez la question: 'Mon Pere est d'origine de Nigeria, donc je suis
A. Nigerian
B. Nigerien


A

1 Like

Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by PenSniper: 5:03pm On Mar 25, 2016
sheyiOlu:
. Mon numero est 07030214697
Merci. mon numero portable est
08051580555
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by TCD: 8:29am On Apr 03, 2016
wow great to come across this thread on nairaland.

hello guys. I want to learn french mostly on my own time using books and online resources.. as I don't have time to attend classes due to work . Anybody here have any advice as regards where to start from, which books or websites or tutorials I can get online?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by PenSniper: 5:22am On Apr 05, 2016
Ugosample:


Oui. J'aime bien Français et je peux parler aussi; mais je suis Nigèrian.....
Nous sommes ensemble en Ouest Afrique

C'est vrai ou faux?


Vrai
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by PenSniper: 5:28am On Apr 05, 2016
TCD:
wow great to come across this thread on nairaland.

hello guys. I want to learn french mostly on my own time using books and online resources.. as I don't have time to attend classes due to work . Anybody here have any advice as regards where to start from, which books or websites or tutorials I can get online?


Go to the Village francaise at Badagry before the roundabout on a weekday mon to friday and buy basic books on the language for starters.
Then google online french courses and make your choice.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Meesquared(m): 5:52am On May 13, 2016
this forum is fun to be in. I've learnt a lot. i m trying to be fluent in French before the end of the year.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Meesquared(m): 5:54am On May 13, 2016
ce forum est amusant d'être. Je l'ai beaucoup appris. je suis en train de parler couramment en français avant la fin de l'année.

1 Like

Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Meesquared(m): 5:55am On May 13, 2016
what website can I get this French online courses please?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Kael1: 9:26am On May 27, 2016
Où sont les gens qui ont formé ce forum ? Bonjour à toutes et à touts.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 2:59pm On May 27, 2016
Kael1:
Où sont les gens qui ont formé ce forum ? Bonjour à toutes et à touts.
Bonjour à vous aussi. Je ne sais pas. C'est comme toutes le mondes se cache.
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Vainqueur71(m): 8:21pm On Jun 02, 2016
S'il vous plait, nous pouvons faire ce forum plus intéressant, n'est pas? Nous pouvons nous donner quelques devoirs et fixer une date chaque semaine pour discuter nos découvertes. (et si! Discuter en française bien sûr).
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by KweenSisan(f): 1:14pm On Jun 03, 2016
I want to really learn French..but the threads not really helping..suggestions?
Re: French Speakers And French Learners On Nairaland!!!! by Ugosample(m): 9:01pm On Jun 03, 2016
Vainqueur71:
S'il vous plait, nous pouvons faire ce forum plus intéressant, n'est pas? Nous pouvons nous donner quelques devoirs et fixer une date chaque semaine pour discuter nos découvertes. (et si! Discuter en française bien sûr).
C'est une bon idée.

(1) (2) (3) ... (15) (16) (17) (18) (19) (20) (21) (Reply)

Nsibidi: The Original Nigerian Writing Script / Emir Sanusi Meets Pope Francis In Italy (Photos) / “I Don’t Give My Instagram To Black People" - White Model To Black Photographer

(Go Up)

Sections: politics (1) business autos (1) jobs (1) career education (1) romance computers phones travel sports fashion health
religion celebs tv-movies music-radio literature webmasters programming techmarket

Links: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10)

Nairaland - Copyright © 2005 - 2024 Oluwaseun Osewa. All rights reserved. See How To Advertise. 22
Disclaimer: Every Nairaland member is solely responsible for anything that he/she posts or uploads on Nairaland.