Welcome, Guest: Register On Nairaland / LOGIN! / Trending / Recent / New
Stats: 3,154,757 members, 7,824,172 topics. Date: Saturday, 11 May 2024 at 02:34 AM

Where Can I Learn French? - Education (3) - Nairaland

Nairaland Forum / Nairaland / General / Education / Where Can I Learn French? (26708 Views)

FG Declares French Compulsory For All Students / Anyone Wants To Learn French? / I Want To Learn French Language (2) (3) (4)

(1) (2) (3) (4) (Reply) (Go Down)

Re: Where Can I Learn French? by Beline(f): 9:42am On Apr 03, 2009
Bonjour a tous

@ tundysho

J'habite a Lagos

la verite est que je n'ai pas l'occasion de travers la frontiere du Nigeria, vous pourrez m'appeler fille locale, aucun probleme  grin

croix = cross and crois = believe from the verb croire
Re: Where Can I Learn French? by tundysho(m): 10:48pm On Apr 03, 2009
@Beline,
Oui,vous avez raison,ce mot est du CROIRE.C'est toujors meilleur de voyage a un paye francophonie,mais ne pas obligatoire,si vous ne peux pas,mais pour mois,je l'ai trouve tres tres bonne,quand j'ai voyege au Togo.Il sera meilleur si on peux commencer a neuf page d'inviter toutes les gens qui parles francaise en NAIRALAND.
Re: Where Can I Learn French? by manutayo(m): 9:50pm On Apr 04, 2009
Je parle bien le francais et je suis content de rencontrer sur nairaland des amis
Re: Where Can I Learn French? by Clairette(f): 10:16am On Apr 06, 2009
My advice is for for you to buy a french-English dictionary, get some elementry/intermediate french books and video casset
Register at any of the french center(Alliance francaise) and learn french and use your dictionary and books for reference purposes.

Thereafter, spare your self one month, go to any of the french countries, In Togo u may not learn to express urself in french( i was there, they speak much of "fone" their local langauge).( Benin Republique is recommendable) and try as much as possible to put what u learnt into practice. My dear u can learn and know french langauge but without staying with people speaking the langauge u won't be able to express urself verbally, U can write but u'l lack verbal expression.

I'm a french graduate from UNICAL , i did my one year exchange program in Benin. 'm currently teaching french on Katsina State Television as a corps member(NYSC)

3 Likes

Re: Where Can I Learn French? by Horus(m): 9:03pm On Apr 06, 2009
Salut ,je ne savait pas qu'il y avait des francophone sur Nairaland,pourtant ca fait un bon moment que je suis incrit sur le site. Peut etre que nous pourriont faire plus de sujets en francais sur le forum?
Re: Where Can I Learn French? by Clairette(f): 10:21pm On Apr 06, 2009
@Horus

[/quote] Salut ,je ne savait pas qu'il y avait des francophone sur Nairaland,pourtant ca fait un bon moment que je suis incrit sur le site. Peut etre que nous pourriont faire plus de sujets en francais sur le forum?[quote]


Oui , nous sommes beacoup dans d'ici. Et a mon avis, je pense qu'on peut faire un union du gens qui parlent ou/et qui s'interesent au langue francais.

Horus, comment vois-tu ce langue Magnifique?
Re: Where Can I Learn French? by Clairette(f): 10:41pm On Apr 06, 2009
@ Beline
[/quote]ou habitez vous et vous habitez d'ou est la meme chose

on peut dire 'Moi, je n'en sais rien, ou Je n'en sais rien, moi'[quote]

Il faut chercher votre grammaire tres bien. Tes deux phrases n'est pas bien correcte, mais je dois dire que, tu as essaye. parce qu'a mon ecole ils etaient les gens qui ont appris ce langue pendant 4mois et n'est pas ecrire ni parle.

Du courage ma soeur et bonne chance!!

Encore Beline, n'est pas dire que tu ne peut ecrire ces accents mais que ton informatique n'a pas des accents. Parce que je t'a confiance que si tu l'as, tu ecriras.

je t'embrasse
Re: Where Can I Learn French? by oscarmeca: 11:29am On Apr 07, 2009
Excellente idée!
Re: Where Can I Learn French? by Horus(m): 1:11pm On Apr 07, 2009
Clairette:

@Horus


Oui , nous sommes beacoup dans d'ici. Et a mon avis, je pense qu'on peut faire un union du gens qui parlent ou/et qui s'interesent au langue francais.

Horus, comment vois-tu ce langue Magnifique?

Peut etre pouvons nous demander a l'administrateur du forum de faire une section en francais de Nairaland?,cela va augmenter le nombre de francophone sur le forum.
J'ai toujour parle le francais qui est ma langue natale,et je suis originaire de la Guadeloupe aux Antilles francaises.
Re: Where Can I Learn French? by oscarmeca: 1:16pm On Apr 07, 2009
@ Horus.

Salut,

Une de mes meilleures copines Gwada.

ça fait plaisir d'en trouver par ici.

T'es où?
Re: Where Can I Learn French? by Beline(f): 11:30am On Apr 08, 2009
@Clairette

tu me plait beaucoup
Re: Where Can I Learn French? by stamma(m): 12:53pm On Jun 14, 2009
y a-t-il quelqu'un qui parlent français ici ?
Re: Where Can I Learn French? by stamma(m): 1:17pm On Jun 14, 2009
@ poster, il n'est pas facile d'etudier la langue francaise au Nigeria.
est meilleur d'etudier la langue francaise dans un pays de langue francaise.
ecoutez moi, apres l'etude de la langue francaise au Nigeria, vous ecrirez plus que vous pouvez parler.
Re: Where Can I Learn French? by Beline(f): 11:06am On Jul 16, 2009
stamma:

@ poster, il n'est pas facile d'etudier la langue francaise au Nigeria.

ne dit pas ca, il n'y a rien qui reste facile dans le monde, il faut qu'on essayer de faire ceux qu'il veut
Re: Where Can I Learn French? by stamma(m): 4:24pm On Jul 21, 2009
Beline:

ne dit pas ca, il n'y a rien qui reste facile dans le monde, il faut qu'on essayer de faire ceux qu'il veut

vous ne savez pas ce qui votre énonciation. la langue française n'est pas facile. que j'ai étée là.

1 Like

Re: Where Can I Learn French? by Beline(f): 11:00am On Jul 22, 2009
c'est la meme chose avec anglais ou tous les langues dans le monde.
Re: Where Can I Learn French? by MrCrackles(m): 11:18am On Jul 22, 2009
In my backyard!
Re: Where Can I Learn French? by AbuBanky1: 10:04am On Jul 23, 2009
hey guys why so worried if you really want to learn french there one small town called EJIGBO in osun state this town is purely french territory almost everybody in the town spoke french including vigilante and the OBA they have french school, it will only cost you a month to to learn the real french with affordable price possibly for free.
Re: Where Can I Learn French? by dsuperstar(f): 2:30am On Nov 07, 2010
another way of getting ahead is learning a second language,this gives the employer the impression that you are diverse and versatile. esp the oil companies,

you can get free French and Spanish lessons from my signature pages.once you like the pages when every an update is sent you get the lessons, its fun,

you can now learn French on facebook every day all free, with well researched methods that will get you speaking it in weeks,

see my signature pages
Re: Where Can I Learn French? by taflilou: 2:24am On Sep 06, 2011
ouiii vraiment je trouve que c'est vraiment très difficile pour les nigérians d'apprendre a parler couramment
francais, a mon avis, le meilleur moyen c'est d'aller vivre dans un pays francophone pendant un an au minimum et surtout de vraiment pratiquer la langue!
en tout cas le francais est une très belle langue et je vou souhaite a tous de pouvoir la parler un jour,

1 Like

Re: Where Can I Learn French? by manutayo(m): 4:41pm On Sep 06, 2011
@ taflilou,
Je te demande combien de nigerians t'ont dis qu'íls trouvaient difficille dápprendre a parler couramment le francais?
Ne te base pas sur ta connanissance superflu du nigeria pour faire des conclusion invalides.
Des milliers sinon millions de nigerians parlent couramment le francais.
Re: Where Can I Learn French? by Royalsiba(m): 3:42pm On Apr 02, 2012
U can study french at any alliance français in ur location. Moi j'ai besoin des amis qui parlent bien français. Si vous avez appris la française, il faut parler toujours, tellement vous n'oublierez pas. Mon numero portable est 07031684415
Re: Where Can I Learn French? by neilsean01: 5:44pm On Apr 06, 2012
k
Re: Where Can I Learn French? by toboy: 6:51pm On Apr 06, 2012
`j'ai appris mon français propre quand j'étais encore au collège. Français était plus qu'un rêve pour moi, j'ai eu un très brillant professeur camerounais , il me prit comme ton enfant, avant que je puisse le savoir, j'ai commencé à parler français comme wow!. à la mesure de lire des romans français, enfin j`ai lécrit dans le WAEC et en fait une A(distintion), je l'oublierais maintenant Parce que je ne s'attardent avoir l'une quelconque de le parler avec. grand bissous a tous!!!
Re: Where Can I Learn French? by toboy: 6:54pm On Apr 06, 2012
Royalsiba: U can study french at any alliance français in ur location. Moi j'ai besoin des amis qui parlent bien français. Si vous avez appris la française, il faut parler toujours, tellement vous n'oublierez pas. Mon numero portable est 07031684415
votre conjugaison n`est pas mal A bon!!moi aussi je cherche des camarades français
Re: Where Can I Learn French? by Royalsiba(m): 6:41pm On Apr 08, 2012
toboy: votre conjugaison n`est pas mal A bon!!moi aussi je cherche des camarades français
. Ah bon, merci d'abord. Oú habites-tu? Tu peut m'appeller, celui-la est mon numero.
Re: Where Can I Learn French? by Royalsiba(m): 6:47pm On Apr 08, 2012
toboy: votre conjugaison n`est pas mal A bon!!moi aussi je cherche des camarades français
. Je suis Nigerian, mais j'aim bien français, c'est pourquoi je cherche des amities. Tu parles autant que t'ecris?
Re: Where Can I Learn French? by Amethyst1884: 5:51am On May 16, 2012
I Want To Learn French Language by simpletron: 1:27pm On Apr 07, 2010
Does anyone have effective information on how and where to effectively learn the French Language in Surulere area of Lagos State? Please, this thread requires precision. Thanks.

-Simpletron
(Report Post) (Quote Post) Like
Re: I Want To Learn French Language by xttobliss: 1:28pm On Apr 08, 2010
Alliance Française, Lagos


4C Ruxton Road, IKOYI, 89 11 341

239, Herbert Macalay Road, YABA, 89 11 338

Behind Vinning Memorial Church,Off Oba Akinjobi St, IKEJA, 89 11 340
aflagos@alliancefrancaise-ng.org
(Report Post) (Quote Post) Like
Re: I Want To Learn French Language by xttobliss: 1:31pm On Apr 08, 2010
A friend need information on where to study English Language and communication
(Report Post) (Quote Post) Like
Re: I Want To Learn French Language by FunmyKemmy(f): 4:16pm On Apr 09, 2010
What about any center in Ibadan? I am interested in learning French too. ayokemi2003@yahoo.com is my yahoo address.
(Report Post) (Quote Post) Like
Re: I Want To Learn French Language by Amethyst1884: 5:46am
If you r still looking for where to learn French i suggest IEF - Institut d' Etude de la Langue Francaise... French Made Easy and tailored to fit your schedule.

08168338757
7, Unity Road
Off Toyin street
Ikeja.
Re: Where Can I Learn French? by alstacs(m): 9:30pm On Aug 08, 2012
Amethyst1884:
Re: I Want To Learn French Language by Amethyst1884: 5:46am
If you r still looking for where to learn French i suggest IEF - Institut d' Etude de la Langue Francaise... French Made Easy and tailored to fit your schedule.

08168338757
7, Unity Road
Off Toyin street
Ikeja.

What sort of training schedule do they offer in Alliance Francais? Do you think i may be able to speak in one month? Suggestions for Abuja pls.
Re: Where Can I Learn French? by Amethyst1884: 10:08pm On Aug 08, 2012
Do you have a busy scheule and you will like to learn french language.Here is your opportunîty to be a part of our Experimental Distant Learning. For further information :

IEF (Institut d'Étude de la langue Française)
08168338757.

(1) (2) (3) (4) (Reply)

Why You Shouldn't Squat In A Hostel / How Much Is Oduduwa University Fees / What Issues Are You Facing With 2017 Jamb Registration?

(Go Up)

Sections: politics (1) business autos (1) jobs (1) career education (1) romance computers phones travel sports fashion health
religion celebs tv-movies music-radio literature webmasters programming techmarket

Links: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10)

Nairaland - Copyright © 2005 - 2024 Oluwaseun Osewa. All rights reserved. See How To Advertise. 37
Disclaimer: Every Nairaland member is solely responsible for anything that he/she posts or uploads on Nairaland.