Welcome, Guest: Register On Nairaland / LOGIN! / Trending / Recent / New
Stats: 3,150,720 members, 7,809,733 topics. Date: Friday, 26 April 2024 at 02:05 PM

French Palace: Only French Is Allowed On This Thread - Culture (2) - Nairaland

Nairaland Forum / Nairaland / General / Culture / French Palace: Only French Is Allowed On This Thread (5053 Views)

Video Of The Oba Of Lagos Palace On Fire / Today In Ondo Town, Ladies Are Not Allowed To Go Out / Ooni Ogunwusi And His Wife Wuraola At His Palace (Photos) (2) (3) (4)

(1) (2) (3) (Reply) (Go Down)

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 6:09am On Jun 30, 2015
Bonjour a tous...

Allez-vous comment? Moi, je me porte bien. Comment etait la nuit? Bien passe?

Ca c'est pour vous souhaite une bonne journee aujourd'hui... Allez prendre ce que notre Dieu a garde pour vous..

Quand vous quittez la maison, il faut que faire attention. Vous savez que nos villes ne sont pas comme ils etaient avant.. il y a beaucoup de mauvaises personnes..et n'oubliez pas de manger quelquechose!

Bonne chance!
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 7:35am On Jun 30, 2015
TONYE001:


Merci. Donc, qu'est-ce que se passe chez vous? Vous vous etes deja reveille?

Votre jour sera comment? Vous irez au travail ou bien l'ecole?

Pardon moi, si vous plait, si mes questions sont trop..c'est pour parler la langue seulement..

Bonjour!
Les choses sont bonnes pour moi. Je me suis réveillé dès cinq heures aujourd'hui, et je ne vais pas aller travailler jusqu'à 15 heures aujourd'hui. Merci.
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 7:41am On Jun 30, 2015
SammyO4real:
Les choses sont bonnes pour moi. Je me suis réveillé dès cinq heures aujourd'hui, et je ne vais pas aller travailler jusqu'à 15 heures aujourd'hui. Merci.



Ah bon..

J'ai deja quitte chez moi. Je vais etre tres occuper aujourd'hui..
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 7:42am On Jun 30, 2015
SammyO4real:
Les choses sont bonnes pour moi. Je me suis réveillé dès cinq heures aujourd'hui, et je ne vais pas aller travailler jusqu'à 15 heures aujourd'hui. Merci.



Vous faites des erreurs
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 7:50am On Jun 30, 2015
TONYE001:


Vous faites des erreurs

S'il vous plait, pouvez vous me corriger?
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 7:57am On Jun 30, 2015
SammyO4real:

S'il vous plait, pouvez vous me corriger?
Oui, je peux essayer mais pas maintenant...
Corrigez moi, aussi, s'il vous plait..
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 8:06am On Jun 30, 2015
TONYE001:


Oui, je peux essayer mais pas maintenant...

Corrigez moi, aussi, s'il vous plait..

Je n'y a rien á corriger dans que vous dit.

1 Like

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Creamish(f): 8:53am On Jun 30, 2015
TONYE001:


Ah bon..

J'ai deja quitte chez moi. Je vais etre tres occuper aujourd'hui..

Moi aussi..


Bonjour.. smiley
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 9:08am On Jun 30, 2015
Creamish:

Moi aussi..

Bonjour.. smiley
Halo, salut...
C'est comment?
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Creamish(f): 9:12am On Jun 30, 2015
TONYE001:


Halo, salut...

C'est comment?

Je vais bien.. et tu?

1 Like

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 11:54am On Jun 30, 2015
Creamish:


Je vais bien.. et tu?

Je croyez que il va bien, et moi aussi. Donc, vous parler anglaise? Etes vous tres bon dans la langue? J'espere apprendre de tu. Bienvenu ma amie.
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Creamish(f): 12:08pm On Jun 30, 2015
SammyO4real:


Je croyez que il va bien, et moi aussi. Donc, vous parler anglaise? Etes vous tres bon dans la langue? J'espere apprendre de tu. Bienvenu ma amie.
Je suis Nigerianne..donc je parle de bon anglaise mais Ca fait tres long temps que je parle francais..il faut me corrigez s'il ya des erreurs.. je l'apprend a l'ecole secondaire..

C'est possible que Monsieur Tonye001 s'occupe beaucoup maintenant..
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 1:28pm On Jun 30, 2015
Creamish:

Je suis Nigerianne..donc je parle de bon anglaise mais Ca fait tres long temps que je parle francais..il faut me corrigez s'il ya des erreurs.. je l'apprend a l'ecole secondaire..

C'est possible que Monsieur Tonye001 s'occupe beaucoup maintenant..

Je suis encore un apprendant de le langue, donc je ne pense pas que j'ai quoi á corriger dans le façon vous parlez.

Maintenant á Tonye001 le professeur lui meme, il est tres occupe vraiment.
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 2:53pm On Jun 30, 2015
Halo mes amis,

Je suis revenu... Vous me manquez vraiment..

Je dois dire quelquechose: J'apprends la langue comme vous..

Actuellement, il y a 2 ans que j'ai quitte cette langue...

Je ne connait pas tous, vraiment, je connais rien!

J'ai etudie le Francais pour six mois seulement donc vous voyez..
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 10:51pm On Jun 30, 2015
SammyO4real:


Here's the little I can do:

Les choses vont bien pour moi. Je me suis réveillé a cinq heures aujourd'hui et je ne vais pas aller au travail jusqu'à 15 heures. Merci.




Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 11:37pm On Jun 30, 2015
TONYE001:
Halo mes amis,

Je suis revenu... Vous me manquez vraiment..

Je dois dire quelquechose: J'apprends la langue comme vous..

Actuellement, il y a 2 ans que j'ai quitte cette langue...

Je ne connait pas tous, vraiment, je connais rien!

J'ai etudie le Francais pour six mois seulement donc vous voyez..


Je vous comprendre tres bien, mais vous etes plus mieux que moi dans la langue. Vous etês le professeur, je suis l'etudiant, mais nous allons apprendre le francais ensemble. Je suis heureux pour vous rencontre ici. Bonne chance pour nous.
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Afam4eva(m): 4:05pm On Jul 01, 2015
Bonsoir everybody

I tried learning French throughout last year as i was in a French speaking country but it was a hard to crack. Does anyone know a good French school in Lagos?

Merci
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 4:47pm On Jul 01, 2015
Afam4eva:
Bonsoir everybody

I tried learning French throughout last year as i was in a French speaking country but it was a hard to crack. Does anyone know a good French school in Lagos?

Merci

Hello,

I started my French journey at Alliance Francais... It's a French school organised by the French (people from France and other French-speaking African countries)..

See if they've got a branch over there..

Regards....

....which of the countries were you? I was at Togo and Senegal some two years ago..
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Afam4eva(m): 4:51pm On Jul 01, 2015
TONYE001:


Hello,

I started my French journey at Alliance Francais... It's a French school organised by the French (people from France and other French-speaking African countries)..

See if they've got a branch over there..

Regards....

....which of the countries were you? I was at Togo and Senegal some two years ago..
I was on the Island of Mauritius for almost 2 years.

I'm aware of Allianz francais and I almost attended it while in Mauritius but didn't have time. I think the one in Nigeria is in the Badagry axis, I'm not sure though. I'm actually looking for one that is not that far. I'll keep searching. Thanks.

1 Like

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 4:55pm On Jul 01, 2015
Afam4eva:

I was on the Island of Mauritius for almost 2 years.

I'm aware of Allianz francais and I almost attended it while in Mauritius but didn't have time. I think the one in Nigeria is in the Badagry axis, I'm not sure though. I'm actually looking for one that is not that far. I'll keep searching. Thanks.

They have lots of branches scattered all over Nigeria... I attended the one here in Port Harcourt..

i Wish you success as you search.. smiley

1 Like

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Afam4eva(m): 5:00pm On Jul 01, 2015
TONYE001:


They have lots of branches scattered all over Nigeria... I attended the one here in Port Harcourt..

i Wish you success as you search.. smiley
I may have to move to Badagry or anywhere to learn this French cos I have Spanish on the way. I don't want to be looking like a fool when I visit Paris, Quebec or any native French territory.

2 Likes

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 9:19am On Aug 22, 2015
Demain sera notre anniversaire de mariage...

J'aime ma femme..

1 Like

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by gabomaboy241: 12:25pm On Aug 22, 2015
Bjr cmnt ca va je suis gabonais qui reviens du nord du Gabon. Je suis fang beti et haoussa d'oyem Woleu ntem. Je enregristrer avec nairaland psk8 je suis tres interese aux culture Nigerian et aussi Jaime le debats!
translation
hello how are you I am Gabonese who is from northern Gabon I am fang beti and Hausa from oyem in woleu ntem province. I registered in nairaland because I love Nigerian culture and I like debates!
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 5:10am On Aug 23, 2015
gabomaboy241:
Bjr cmnt ca va je suis gabonais qui reviens du nord du Gabon. Je suis fang beti et haoussa d'oyem Woleu ntem. Je enregristrer avec nairaland psk8 je suis tres interese aux culture Nigerian et aussi Jaime le debats!
translation
hello how are you I am Gabonese who is from northern Gabon I am fang beti and Hausa from oyem in woleu ntem province. I registered in nairaland because I love Nigerian culture and I like debates!

Halo...bienvenue chez Nairaland.. Ca va?
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 10:06am On Aug 27, 2015
Ca fait deux ou bien trois mois depuis je suis ici. Comment allez-vous tout le monde? J'espere que vous allez bien. ou est tout le monde maintenant.
Je suis tres heureux aujourd'hui parce que cette mois, ca va bon finir. Je crois ca avec tous mes ames.
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 6:36pm On Aug 27, 2015
SammyO4real:
Ca fait deux ou bien trois mois depuis je suis ici. Comment allez-vous tout le monde? J'espere que vous allez bien. ou est tout le monde maintenant.
Je suis tres heureux aujourd'hui parce que cette mois, ca va bon finir. Je crois ca avec tous mes ames.

Merci...et amin...

Ca fait long temps pour moi aussi.. Je vois que tu vas bien...

Salut..

/Je veux te demander quelquechose: Pourquoi cette langue? Voulez-vous travailler a Paris..ou dans les pays francophones? Voulez-vous enseinger la langue?/
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 7:38am On Sep 13, 2015
Bon Dimarche, tout le monde. Aujourd'hui il est choses d'eglise. Je crois que le Louez va repondre a nous demande. Bonjour encore.
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by SammyO4real: 4:52pm On Sep 17, 2015
ou est tout le monde

1 Like

Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 12:00pm On Sep 24, 2015
SammyO4real:
ou est tout le monde
Chef, je suis ici..
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by TONYE001(m): 12:00pm On Sep 24, 2015
SammyO4real:
ou est tout le monde
Chef, je suis ici..
Ca va?
Re: French Palace: Only French Is Allowed On This Thread by Sanjayd1(f): 1:57pm On Sep 25, 2015
Bonjour! J'apprends le français actuellement et j'adore la langue.

(1) (2) (3) (Reply)

Ibo People In American Rap Music Industry / Which State Is Least Racist And Low For Gun Crime. / Why Are African Women Jealous Of Interracial Couples

(Go Up)

Sections: politics (1) business autos (1) jobs (1) career education (1) romance computers phones travel sports fashion health
religion celebs tv-movies music-radio literature webmasters programming techmarket

Links: (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10)

Nairaland - Copyright © 2005 - 2024 Oluwaseun Osewa. All rights reserved. See How To Advertise. 42
Disclaimer: Every Nairaland member is solely responsible for anything that he/she posts or uploads on Nairaland.